torsdag 21 februari 2013

Beslutsångesten!

Jag sitter just nu och kollar runt på läsplattor, om och om igen. Jag pendlar mellan den nya Microsoft Surface, en iPad (2, 3 eller 4 är också frågan då...) eller något med Android, möjligen en Samsung Galaxy Note 10.1, då jag sett min vän Kajsas fina lilla vän och är imponerad av den också.

Jag var otroligt nära på att impulsköpa just Microsoft Surface igårkväll, för att jag helt enkelt är lättimponerad när det kommer till design, men så återgick jag äntligen till vad som är mitt grundbehov, nämligen att jag vill köpa en för att assistera mig själv i min möjliga ADHD.

Förresten, apropå ADHD: Kallelsen kom igår! 8:e april ska jag till vuxenpsykiatriska kliniken och påbörja min utredning! Det känns pirrigt och nervöst och lite skräckslaget, men jag är också helt fantastiskt glad över att få den här möjligheten! Oavsett vart den resan slutar, om det blir diagnos eller inte, så tror jag att det kommer kunna leda till många bra självinsikter och att jag kan vända mina negativa sidor till något positivt. Trots allt, det finns många personer där ute som lyckats med sitt liv och har ADHD-diagnos!

Och för att falla tillbaka till ämnet igen: i Apples app store har jag hittat inte bara en, utan två, applikationer som skulle kunna fungera och passa alldeles utmärkt för mig. Problemet när man söker på "ADHD" när det kommer till applikationer, är att det finns väldigt, väldigt många som är anpassade för barn och unga, men inte så många som även är tänkt till vuxna, eller som riktar sig till vuxna med ADHD. Jag hittade en som heter Focus GPS och jag har fått tips om en som heter iStudiez. Jag har testat en lite-version av den sistnämnda på min iPhone, och den verkar ha potential. Jag tycker väldigt mycket om att jag tydligt kan se deadlines som jag lägger in, samt att den är helt synkroniserad med min kalender.

Så ja, Apple ligger lite i förväg när det kommer till valet just nu, när jag utgår ifrån mina behov. Jag känner mig dock duktig som verkligen gör research den här gången och funderar och tänker ordentligt, då jag har impulsköpt lite grann tidigare, och gått väldigt mycket på känsla och mindre på resonemang, för-, och nackdelar.

Så vad det kommer att bli, återstår att se. Oavsett kommer jag att bli nöjd!

/Jojjon

Inga kommentarer: