onsdag 17 april 2013

Uppdateringsbrist

Nej, jag har inte skrivit här på ett tag. Jag har ett inlägg som jag utlovat som nästan egentligen är färdigskrivet, men det ligger där och gror, och är just inte helt färdigt hur gärna jag än vill det.

För jo, jag har drabbats av skrivkramp. Inte min vanliga skrivkramp i form av att jag inte har någon inspiration och liknande, utan att jag helt enkelt har fått kramp i form av att min skrivlust har försvunnit. Allting som innebär att sitta framför skärmen och slå på tangenterna känns tråkigt, inklusive det jag skriver nu. Galet, va? Jag har inte känt på det här sättet förut, det är en ny erfarenhet för mig, då jag alltid älskat att skriva, oavsett inspiration eller inte.

Sedan har jag praktik fortfarande, även om det bara är nästa vecka kvar, tyvärr. Jag är just nu väldigt opeppad på att komma tillbaka till universitetet igen, kanske mycket för att jag har fått blodad tand på att vilja börja med ett riktigt arbetet. Jag har pluggat så otroligt många år nu, så jag är riktigt, riktigt trött på det. Jag älskar verkligen min utbildning och jag är på rätt plats, men med lärarutbildningen i bagaget så ja... jag är ganska less på att vara student. Jag längtar efter en stadig inkomst och fasta arbetstider.

Jag tänkte att jag ska ladda upp lite bilder dock, vad jag har producerat den senaste tiden. Jag har till exempel gjort en fet illustration som tog jättelång tid av den främsta anledningen att Illustrator tyckte filen var så tung att det gick hysteriskt långsamt när jag arbetade med den. Det fläckiga i bakgrunden är boven i dramat:

Alla element i bilden finns som individuella illustrationer också, så ja, jag har pillat en hel del med den här, även om det inte ser ut som det när jag själv ser den framför mig. Det är tänkt att Sveroks alla verksamhetsgrenar ska framgå, då förbundets verksamhet är ganska bred; levande spel (asiatisk populärkultur, lajv, airsoft, painball, laserspel), digitala spel (e-sport, LAN, TV-spel) och bordsspel (rollspel, kortspel, brädspel, figurspel).

Illustrationen ingår i det nya välkomstbrevet som jag har fått formsätta. Känns lite häftigt att alla nya föreningar inom förbundet kommer att få det framöver, när det börjar användas.

Just nu, förutom den förbenade rapporten som vi ska skriva, så sitter jag med informationsgrafik som förhoppningsvis kommer att kunna användas för att underlätta när det kommer till den massiva mängd text och information som finns för de nyantagna föreningarna. Stay tuned för mer av det!

/Jojjon

Inga kommentarer: